"Μαμά, ποια είναι η Τζίνα Βαρώνη;"

Η ερώτηση- γροθιά στο στομάχι, από τον 24χρονο γιο μου: "ποια είναι η Τζίνα Βαρώνη;". Αφορμή γι αυτήν στάθηκε ένα σχόλιο που έγραψε στο facebook o Σπύρος, ένας διαδικτυακός φίλος δημοσιογράφος, για την κυρία Βαρώνη, το διάβασε ο γιος μου και μου έθεσε το αμείλικτο ερώτημα: "ποια είναι η Τζίνα Βαρώνη;"

Πώς να απαντήσεις σε ένα παιδί 24 ετών που δεν είχε την τύχη να παρακολουθήσει Ελληνική τηλεόραση στις αρχές της δεκαετίας του '90, "ποια είναι η Τζίνα Βαρώνη;". Πώς να του μεταφέρεις αυτό που έζησες, είδες με τα μάτια σου και άκουσες με τα αυτιά σου; Θα προσπαθήσω... 

Η Τζίνα Βαρώνη



Τραγουδίστρια και (νυν) σχεδιάστρια μόδας. Το όνομά της, προφανώς καλλιτεχνικό, ήταν σαφώς επηρεασμένο από την έτερη τηλεοπτική σταρ - τραγουδίστρια, Άννα Μαρώνη. Σε βαθμό που πολλοί πίστευαν ότι επρόκειτο για το ίδιο πρόσωπο. Σφάλμα. 

Η Άννα Μαρώνη τραγουδούσε στις αρχές της δεκαετίας του ΄90 τις επιτυχίες της στο κανάλι ΙΤΑ8, γνωστό και ως "κανάλι του Λεωνίδα" από το όνομα του ιδιοκτήτη του. 

Η Τζίνα Βαρώνη, τραγουδούσε το (μοναδικό) σουξέ της "Έφυγες εσύ" σε διαφήμιση μασαζοκορσέ που προβαλλόταν κυρίως στο New Chanel, στα μέσα της δεκαετίας του ΄90.

Μην τα μπερδεύετε...

Η διαφήμιση



Η Τζίνα Βαρώνη λοιπόν, αν και τραγουδίστρια, έγινε γνωστή στο ευρύ κοινό μέσα από ένα τηλεοπτικό σποτάκι στο οποίο διαφήμιζε ταυτόχρονα τρία προϊόντα αδυνατίσματος της ίδιας μάρκας:
1. την ολόσωμη φόρμα αδυνατίσματος
2. την κρέμα σύσφιξης και αδυνατίσματος
3. τον (λατρεμένο) μασαζοκορσέ (τον οποίο βλέπετε στην φωτογραφία- απόσπασμα του διαφημιστικού, φορεμένο από την κυρία Βαρώνη).


Όλες οι άλλες διαφημίσεις που μπορεί να θυμόσαστε, όπως π.χ. το γνωστό μασαζοκαλσόν που "το φοράς και πετάς", αφορούσαν άλλα προϊόντα της ίδιας εταιρείας και ουδεμία σχέση είχαν με την Τζίνα Βαρώνη.

Το άσμα

Στο διαφημιστικό του μασαζοκορσέ, πρωταγωνιστές ήταν δύο. Η καλλιτέχνης και το σουξέ της. Το "Έφυγες εσύ, έφυγες εσύ, έφυγε η χαρά".

Απαραίτητη διευκρίνιση: το τραγούδι δεν έλεγε μόνο "έφυγες εσύ, έφυγες εσύ, έφυγε η χαρά". Υπήρχαν και οι υπόλοιποι στίχοι, ντυμένοι με την ανάλογη μουσική. Απλώς δεν τους ακούσαμε. Ποτέ. Αλλά αυτό, δεν σημαίνει ότι δεν υπήρχαν... Ξέρετε πόσα πράγματα υπάρχουν γύρω μας χωρίς να τα βλέπουμε και να τα ακούμε;

Το κόνσεπτ




Το κόνσεπτ ήταν βγαλμένο από την ίδια τη ζωή: 

"Η εκλεκτή τραγουδίστρια έπρεπε να χάσει σε 20 μέρες 10 κιλά.
Γι αυτό διάλεξε την φόρμα αδυνατίσματος και την κρέμα αδυνατίσματος και σύσφιξης για γρήγορο και ολόσωμο αδυνάτισμα. Για την περιφέρεια, το δύσκολο σημείο κάθε γυναίκας, συνέχισε με τον μασαζοκορσέ αδυνατίσματος"
, μας πληροφορούσαν οι εκφωνητές της διαφήμισης, Λίλα Καφαντάρη και Βασίλης Μαυρομάτης. 

Στην συνέχεια το σποτάκι μας έδειχνε με... ατράνταχτα ντοκουμέντα ότι η καλλιτέχνης κατάφερε να χάσει όχι μόνο 20 κιλά αλλά και 8 ολόκληρους πόντους! Σε 10 μέρες! Θαύμα!
Που θα μπορούσε να συμβεί και σε σένα λατρεμένη τηλεθεάτρια. Αρκεί να σχημάτιζες τον μαγικό τηλεφωνικό αριθμό για να παραγγείλεις τα θαυματουργά προϊόντα που έβλεπες στην τηλεόραση. Αγοράζοντας τρία στην τιμή του ενός. Και αντίο κιλά, αντίο χαλάρωση, αντίο "ψωμάκια"...

Μια καταδίκη για "παραπλανητική διαφήμιση"


Στην πορεία, κάτι πήγε στραβά κι έτσι τον Απρίλιο του 1996, το Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών, μετά από συλλογική αγωγή της Ένωσης Καταναλωτών Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ, καταδίκασε την επιχείρηση που πουλούσε τον μασαζοκορσέ και το μασαζοκολάν (καθώς και χάπια αδυνατίσματος!), για παραπλανητική διαφήμιση και την υποχρέωσε να καταβάλλει 10 εκατ. δραχμές στους καταναλωτές- θύματα "για ηθική βλάβη" (απόφαση 1114/96). 

Και μία διαπίστωση...

Βλέποντας εν έτη 2017 την διαφήμιση του μασαζοκορσέ με την Τζίνα Βαρώνη, κατάλαβα ότι ο μοναδικός λόγος που μας έκανε τόση εντύπωση πριν από 20 χρόνια, ήταν ότι είμαστε άμαθοι ως τηλεθεατές. "Αγνοί". Δεν φανταζόμαστε καν, πώς θα εξελισσόταν το τηλεμάρκετινγκ. Ούτε φυσικά, ποιοί θα έπαιρναν "με δόξα και τιμή" την θέση της κυρίας Βαρώνη, διαφημίζοντας προϊόντα ανάλογης αξιοπιστίας. 

Κατάλαβα όμως και κάτι ακόμη: δεν χρειαζόταν τόσος κόπος για να απαντήσω στην ερώτηση του γιου μου "ποια είναι η Τζίνα Βαρώνη;". Υπάρχουν και σήμερα "Τζίνες Βαρώνες" στην τηλεόραση. Μπορούσα απλώς να του τις δείξω...

Καλή Τσικνοπέμπτη σε όλους!

Μαρία Παναγοπούλου
thisismarias.blogspot.gr
Follow me on facebook



Comments